söndag 11 april 2010

Grönt och vitt

Hej alla raringar!

Tack till er som tagit er tid och  lämnat så goa kommentarer här hos mig. Jag har inte glömt er. Min inspiration har återvänt, så nu är huvudet fullt av alla ideer som far fram och tillbaka i huvudet.

Tänkte jag skulle tipsa om en tålig och fin växt som inte kräver speciellt mycket vatten. Jag tycker om Murgröna men den lyckas inte överleva hos mig, jag är helt enkelt för snål med vatten. För ett tag sedan hittade jag denna tåliga växt.


Den kallas för Vaxranka, liknar murgrönan men den tål att torka ut mellan vattningarna. Passar mig perfekt.

Vaxrankan har lite tjockare blad en Murgrönan. Tycker den är så fin på båge. Inget förhöjer inredningen så mycket som lite grönt i fönstret eller hur?

I den lilla trälådan trängs Peparonia och Plättar i luften.

Nu ska jag ut och njuta av det härliga vårvädret. Ha det gott alla ni som tittar in här. Ska besöka er och få lite mer inspiration.
Kram på er.
Camilla

12 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad fina gröna växter du visar.Tänk att blommor gör så mycket.Bara älskar blommor.Tycker att det är så himla snyggt när växter är på båge.Trälådan var oxå himla snygg med grönt i.Vad skoj att du är tillbaka.Har saknat dej!!!!Önskar dej en härlig söndag i solen.Vårkramar Rita ♥

Anonym sa...

Så vackert vårfönster.

. sa...

Hej! Vad kul att du är tillbaka. Har saknat dig.

Bra tips om vaxrankan. Jag har inte heller lyckats med murgröna, och det blir dyrt att bara köpa nya hela tiden.

Ser härligt ut där i ditt fönster.

Kram Camilla

Tina sa...

Hej Camilla!!
Å, vilka fina bilder =)
Jag har samma problem jag.. jag får inga växter att överleva här.. men jag tror det beror på att vi har ganska torr luft. men det finns så många fina & verklighetstrogna plast & tyg blommor nu förtiden, så de får pryda mitt hem =)
Hoppas du mår bra & att du får en fin Måndag!
Kram Tina

Unknown sa...

Välkommen tillbaka!
Vilken bra växt du tipsade om. Jag brukar köpa murgröna men de slutar alltid sina dagar hos mig...
Kram Anna

Norregård sa...

Jag har saknat Dig!!! Välkommen tillbaka!!!
Mycket bra tips som ska läggas på minnet;o)

Ha det bäst!!
Kram Kram Malin

Fågel Blå sa...

Åh så roligt att du fått tillbaka din inspiration!
Då får man återkomma!
Ha en fin vecka!
Kram Kathrine

Marie Louise sa...

Vitt och grönt, gillar jag också. Ser alltid fräscht ut! Kram Marie
Roligt att höra av dig igen!

mariaK. sa...

Vad kul att du fått inspirationen tillbaka!
Nej, murgrönan är svår att hålla vid liv. Lite för torr luft för den innomhus tror jag, men vilket trevligt altrnativ du hittat:-)
Ha en skön dag,
Kram, Maria

Elsa och Helena sa...

Åhh, så roligt du är tillbaka...har saknat dig!
Du, jag gillar också murgröna...men får den aldrig att leva länge, bladen torkar ihop!!

Vaxranka...det ska jag komma ihåg. Tack för tipset!! Och det är så fint i dina fönster:)
KRAM Helena

Anki sa...

Mmm vad fint i ditt fönster, jag får aldrig till det så där snyggt! Vaxranka ska jag lägga på minnet??...hihi jojo jag får nog skriva det på en lapp!
Njae, det blir inte mycket bloggande eller kommenterande här heller, men det är som det är! Jag skulle gå ut å kratta, rensa rabatten osv...men så fastnade jag här och nu har solen försvunnit, så jag får väl sitta en stund till, hihi!

Ha en fin dag vännen!
Kramisen!

Malin - I min trädgård sa...

Jag håller med - grönt gör jättestor skillnad i ett rum. Men jag har faktiskt lyckats hålla mina IKEA-murgrönor i liv i flera år!!! Trots att de torkar ut emellanåt. Jag kanske har tur?

Ha det bra!

Kram M