lördag 16 januari 2010

En blommande kakburk och soppterriner

Hej!
Idag hade jag tur igen : ) och vann den söta struten hos Camilla med den fina bloggen http://caramellepastelle.blogspot.com/ Tack!!!!

Härom dagen när jag för en gångs skull tog mig tid och promenerade på lunchen, så tog jag en sväng förbi en loppisbutik. Där hittade jag förstås fler saker som fick följa med hem.


Den är ruffig och skruffig och glaset i locket är borta, men alldeles perfekt att ha vårens små vita Paulor i.



Hittade även denna terrin. Jag tycker den är så söt med den vågiga kanten vid locket.


Den andra terrinen fick jag av min snälla mamma. Nu pryder mina terriner min vita hylla. Min dröm är att hitta en vit terrin på fot. De är bara så svåra att hitta, men letar man så dyker det upp en förr eller senare. Mitt tredje fynd ser ni också på hyllan ,den lilla vita såssnipan, som nu innehåller vit Krokus. Det var allt för idag men åter igen vill jag säga,  Tack! till alla ni som tar er tid och lämnar så gulliga kommentarer, de värmer verkligen hjärtat. Jag önskar er en fortsatt trevlig helg.

Kram Camilla

23 kommentarer:

Marie Louise sa...

Hej hej!
Oj,vad fint det blev med saint paulan i burken
ett tips jag ska härma när mina saint paulor börjar blomma - vackra bilder också med terrin på hyllan.
tack för din kommentar på min blogg, ang blomman som slingrar runt stålhjärtat så är det en vanlig hängsparagus - den verkar trivas
bra men vill inte direkt stå över elektriska element eller i sol.
Kram o en trevlig lördsgskväll Marie..

Unknown sa...

Härligt med vita teriner. Jag älskar vitt porslin i alla former. Jättefint och vårigt med krokus. Visst är blir det fint med blommor i såskannor!
Kram Anna

Hanna sa...

Så mycket fint. Helt underbara soppteriner.
Kram
Hanna

hemma hos lilla mej sa...

Vad mycket fint du har hittat.Ha en skön kväll Varmkram Rita ♥

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Gokväll Camilla men va fin låda du fyndat.. ååh dina soppterriner vill ha!! ja vet inte hur länge ja letat efter en vit terrin säkert flera månader.. önskar dig en fortsatt trevlig helg kvällskramar sussie

Norregård sa...

Vilka fynd!!!! Så fiiina!!
Vilken härlig loppisrunda jag fick idag!!
Det är Lycka;o) Ha det gott vännen!

Kram Kram Malin

hagagården sa...

Men så fint det är med blomman i terrinen,underbart fint du har det.
Kram o ha en go dag.
ninni

Anonym sa...

Hej vad sött med burken behövs inte mycket innan det blir fint.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis, jag såg allt att du vann den fina struten. Och så fin terrin, du har bara fina saker på din hylla. Härligt med vårlökarna.
Ha en bra söndag
Goa kramen
AnnaMaria

. sa...

Hej Camilla!

Har inte sett att du mailat mig än. Antingen har du inte mailat än, eller kan du ha skrivit fel? Kramar från Camilla

Ps. Så gullig plantering i den gamla kakburken. Så kreativt! Ds.

. sa...

Hej igen! Trodde du såg min kommentar med mailadress i ditt förra inlägg. Ja, här är den igen:
cala@bahnhof.se
Ha en bra vecka! Skickar så fort jag kan! Kramar till dig!

Viola sa...

Vilka fynd du gör då...:) härliga vackra bilder du bjuder på, så fina, ha en bra vecka som kommer, kram

Vintage sa...

Jättefina saker! Soppterrin står högt upp på min önskelista...Kramar susanne

Shabbycharm sa...

JÄTTEFINA saker du fått deg,terrinen va ju bara så snygg,elskar det vita porslinet.Men en soppterrin på fot har jag aldrig sett...hmmmm nu måste jag titta rund om på loppiser,det hörtes jättefint ut.
ha en fin Mandag.
kram bella

Marie Louise sa...

Hej hej!
Tänkte bara ställa en liten fråga, hur får jag in bilden till din blogg där jag länkar till er? Som det är nu så står ju bara din adress -
Jag tycker själv att det ser mycket trevligare ut med uppdaterad bild till hela tiden. Kan du hjälpa mig tro? Har försökt, men hittar inte något som jag får upp bilden, förstår u vad jag menar?
Kram Marie....

Marie Louise sa...

Tack snälla du för hjälpen,ska pröva detta i morgon,guld värt med blogghjälp!
Kram på dig! Marie..

Elsa och Helena sa...

Vilken tur du hade...allt är jättefint, och att dyka på en vit terrin kan räknas som hög fyndfaktor!!

Kram Helena

Vit som snö sa...

Javisst, en härlig wow-dag blev det!
Såå fin terrin du har! Och vilket bra tips att sätta blomman i den burken!! Jag har nyss köpt en sån burk men med annat motiv o har beställt nytt glas till den men det där var en toppenidé! Tack!
Ha en mysig vecka! Kram Cilla

Tankar tar tid sa...

Tack för den snälla kommentaren på min blogg och kul att du hittade hit.
Det är alltid spännande när man hittar en bloggare från ens eget län och när man försöker räkna ut varifrån den kan komma *ler*.

Kramar
Christina

mariaK. sa...

Vad gulligt det blev med karamellburken(hade förresten en lärare för många år sedan som hade arbetat på "Bröderna Kanolds karamellfabrik" i sin ungdom. Hon berättade att det alltid luktade så gott av eukalyptus där, eftersom de också gjorde halstabletter)
Jag hittade en riktigt gammal sillkonservburk med liknande patina som din burk, i våra uthus. Brukar sätta snödroppar i den när det är säsong för dem, och det är det ju faktiskt snart :-)
Ha en skön vecka!
Kramis, Maria

mariaK. sa...

Va kul! Det är ju en del av det som är roligt med bloggandet, att man hittar kul idéer hos varandra.
Krameli kram :-)

Lönnen 13 sa...

Grattis till din vinst!
Du det var inte lite fynd du har gjort!
Terrinen var verkligen fin med den vågiga kanten.
Kram Anneli

Vita Novum sa...

Hej!

Hittade din blogg idag och vilken lycka det var! Du visar så mycket fina saker och vackra bilder! Jag tyckte mycket om den gamla burken att ha blommor i.

Nu ska jag läsa vidare och njuta av vackra bilder på vackra ting!

Kram Karin, Vita Novum